Naudingi straipsniai

Čia rasite naudingos informacijos advokatų, teismų sprendimų ir kitomis temomis.

Užsukite į svetainę dažiau ir gaukite vertingas naujienas pirmieji

Drabužių grąžinimas pardavėjui

Klausimas: Parduotuvėje nusipirkau džinsus, kuriuos patrumpinau. Padėvėjusi pirmą dieną pastebėjau, kad džinsai nudažė kitus drabužius. Nebenoriu dėvėti tokio drabužio, ketinu jį grąžinti. Ar privalo pirkinį pardavėjas priimti atgal ir grąžinti pinigus?

Specialistų komentaras:

Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2001 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 217 patvirtintos daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklės. Jeigu pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės ne maisto prekė ir pardavėjas su pirkėju neaptarė jos trūkumų, pirkėjas turi teisę savo pasirinkimu iš pardavėjo reikalauti: 1) pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkamos kokybės preke; 2) atitinkamai sumažinti prekės kainą; 3) per protingą terminą neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus; 4) atlyginti prekės trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus trūkumus pašalino vartotojas pats ar trečiųjų asmenų padedamas; 5) vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
Prekės keičiamos ar grąžinamos prekės kokybės garantijos laikotarpiu, pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje. Norėdami grąžinti prekę ir atgauti sumokėtus pinigus, turėsite pardavėjui pateikti raštišką prašymą, kuriame turite nurodyti prekės trūkumus ir reikalavimą grąžinti už prekę sumokėtus pinigus, prie prašymo pridėti kasos aparato kvitą ar pirkimo-pardavimo kvitą (arba kitą prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantį dokumentą). Jeigu pardavėjas atsisako tenkinti Jūsų prašymą, galite dėl prekės kokybės įvertinimo kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją, o gavusi iš jos raštu pateiktas išvadas apie tai pranešti pardavėjui. Pardavėjui vėl nevykdant prašymo, galite kreiptis į teismą, kad būtų apgintos jūsų teisės.
Pažymėtina, kad jeigu pardavėjas įrodo, kad prekės trūkumai atsirado dėl to, kad pirkėjas pažeidė prekės naudojimo ar saugojimo taisykles, tokia prekė nekeičiama, neatlygintinai trūkumai nešalinami ir pinigai negrąžinami.